Monday, October 1, 2012

Anmum kotak atau Anmum Tin

Semalam cik mai membeli barang dapur kat Mydin USJ..pekara rutin setiap bulan....Pastu cik mai dah membuat sedikit pertukaran Susu Zameer..sebelum ni cik mai beli susu Anmum 3+  yang dalam kotak..erm, tapi selepas membaca dan BW..ramai yang mengatakan rugi beli kotak punya baik beli tin...so, cik mai ngan asben pon try la kira antara kotak ngan tin mana yang lebih berbaloi-baloi...

Sekotak  500g = RM 26.80, cik mai tiap-tiap bulan akan beli 6 kotak..so total = RM 160.80, TAPI dapat 3kg je...kalau beli TIN pulak.

Setin 1.6kg = RM 80.60, cik mai beli 2 tin ...so total = RM 161.20 tapi dapat 3.2kg...ok la kan..hehehe...

Sebenarnya macam lebih kurang je, 1g = 0.0536 sen,....huhu..maaf la ye kalau salah, matematik cik mai memang fail....tapi mana yang boleh dijimatkan memang cik mai nak jimat,...nak beli susu lain nanti la, biar dia dah besar sikit lagi baru cik mai tukar....Sekarang nie Zameer dah mula nak pakai seluar dalam, tak mahu pakai pampers katanya..takpe pelahan2 ye Zameer, mama tak paksa awak drastik untuk tidak pakai pampers( padahal mama tak larat nak melayan kalau dia TERkencing kat mana2..huhu)

Mood : Malas..Malas..Malas..

4 comments:

IntaNBerliaN said...

sy pun belikan yg kotak jugak utk ank saya.. tp xpnh tpikir lak nk wat kira2 camni sblm ni...

Myra Jay said...

Wahhhh Zameer dah mula free Dypers ye, bagus ;)

Cik Mai said...

hehe..tula tapi dua2 pon sama je..

Cik Mai said...

myra zameer on off pakai drypers hehe

Best Friend sudah mari

setahun 4 bulan .