Friday, October 21, 2011

Nasib Orang Takde Emak

Kadang kadang cik mai hepi sangat tengok orang yang ada emak...dorang boleh share masalah bersama, gelak bersama dan berkasih sayang...cik mai da xde emak...huhu...arwah emak cik mai dah 4 tahun kembali ke rahmahtullah....entahla..walaupon hubungan cik mai dan arwah emak tak rapat tapi cik mai sentiasa teringat...

Cik mai lebih rapat ngan opah..hehe..cuma yang cik mai terkilan,cik mai xsempat nak membahagiakan arwah emak dan arwah atuk semasa hayat mereka ada...cik mai lalai dengan semua nie...bila dah xda barulah cik merasa kehilangan...yela,bukan senang nak rapat perhubungan kalau kita x duduk skali dengan emak..cik mai rasa kekok sangat dengan emak sendiri...tapi cik mai banyak kerugian yang cik mai xkan dapat merasainya sekarang...Ya Allah ampuni la segala kekhilafan hambamu...

Teringat masa nak kawen,..kalau ada emak kan senang...nie cik mai berharap kepada pakcik dan makcik...huhu..sedih sangat....lagi satu bila masa berpantang...kalau emak sendiri yang jaga kan best,nasib baik cik mai dapat emak mertua yang sangat baik..alhamdullilah....terima kasih mek..kerana menjaga menantumu ini ketika pantang..jasamu amat dikenang.....

Sekarang nie..cik mai salu rasa sedih kalo xada masa sangat sangat untuk bebe zameer...cik mai xnak dia xdapat kasih sayang seorang emak...cik mai akan usaha untuk membahagiakan zameer...zameer da xda nenek.. tapi zameer dapat kasih sayang seorang nenek dari pengasuh..Ya Allah, setiap yang berlaku pasti ada Hikmahnya...Alhamdullilah..cik mai bersyukur dengan apa yang cik mai ada...kasih sayang kawan kawan, saudara mara,jiran jiran la tempat cik mai menumpang kasih......

p/s - hargai la emak kita, apabila dah tiada barula terasa kehilangan.......

Al-fatihah
SAFIAH ARIFIN (23/12/1961 - 4/6/2007)

2 comments:

Alin's In D House said...

cik mai jangan sedey ek! kamikan ader....

Cik Mai said...

hehe...xda sedey2..hehe

Best Friend sudah mari

setahun 4 bulan .