Friday, August 4, 2017

World Breasfeeding Week 1-7/7/2017



World Breastfeeding Week is held annually between the 1st – 7th of August to encourage breastfeeding and improve the health of babies around the world.  

Some of the benefits of Breastfeeding are:
•Breast milk contains antibodies that help the baby to fight off viruses and bacteria,
•Breastfeeding lowers your baby's risk of having asthma or allergies.
•Babies who are breastfed exclusively for the first 6 months, without any formula, have fewer ear infections, respiratory illnesses, and bouts of diarrohea


Sempena "World Breasfeeding Week 1-7/7/2017" 

Kepada semua mama/ibu/mummy/ummi/mak/bonda..semoga kita terus menyusukan anak sehingga 2 tahun..Bukan mudah perjalanan BF ini, banyak cabaran dan dugaan yang kita tempuh..demi anak tercinta marilah kita bersama terus kuat dan positif sentiasa.. Terima kasih pada suami dan keluarga dan rakan2 baik yang sentiasa berada disaat jiwa ini sedih susu drop.. Pada insan yang paling rapat dengan anak selain kita dan paling sabar dengan cabaran BF ini.. ibu Jameela Asfazilah Ibrahim.. tima kasih ibu sebab sokong bagi BF..susu drop teruk ibu pandai adjust waktu dan kuantiti yang sesuai buat Jameela.. Lagi 180 hari Jameela nak cukup 2 tahun..

Perjalanan penyusuan ini mungkin akan dirindui.. sebab anak semakin besar semakin jauh dengan kita, sementara ada "bonding time" bersama baby ni la kita ambil masa bersama mereka..


Bila mata anak memandang kita hilang rasa kepenatan balik kerja, hurm tapi sebagai manusia biasa.. kadang2 mamaZJ naik hangin juga dan marah pada anak2 ..nak- nak lagi si Jameela, kerana budak yang BF ni memang melekat dengan mama..nak masak pun berpaut pada kaki mama..mama masuk toilet meraung menagis macam kena pukul, nak ajak tido mengamuk2...nak mama sahaja..walaupun hakikatnya si ayah ada di situ..

Duhai anak, mama sayang pada kamu berdua, mama memang garang teramat dan mama memang selalu marah kamu berdua..tapi semua itu demi kebaikan kamu berdua..nanti dah besar mama harap kamu berdua hargailah mama dan papa ye..

Love,

MamaZameerJameela

No comments:

© Copyright 2018 | ALL Right Reserved to Mrs Jzizan. Design By Nurrul