Wednesday, August 3, 2016

BreastFeeding

Assalamualaikum suma...

moga kita semua di bawah lindungan Nya,

sekarang ni mamaZameer&Jameela masih lagi belajar dalam penyusuan anak..dulu memang takde langsung terlintas di kepala mamaZameer&Jameela akan menyusukan baby..hihi..awai-awai lagi dah cakap jenis takde susu..dan hasilnya qeqe Zameer hanya dapat menyusu selama 6 bulan sahaja, dalam pantang lagi dah mula campur susu tepung ye..ciiiaan anak mama..dulu mamaZameer&Jameela kasi qeqe Zameer minum susu Anmum,. tapi untuk meimei Jameela, alhamdulillah mama dapat kasi susu paling mahal..titisan emas..Syukur padamu Ya Allah..moga dapat lah menyusukan selama 2 tahun dan lebih....

Rutin harian mamaZameer&Jameela mengepam di opis sebanyak 3-4 kali. Cukuplah untuk demanad meimei Jameela. Demand meimei Jameela sehari dalam 18oz, mamaZameer&Jameela bekalkan 6 botol 3 oz pada pengasuh. mamaZameer&Jameela pam kat opis dapat la dalam 15-16 oz..jadinye mamaZameer&Jameela kena la pam sekali lagi kat rumah..untuk mencukupkan demand meimei Jameela. InsyaAllah yang penting kena positif.

Mula-mula dulu rasa kekok juga sebab suma nie baru bagi mamaZameer&Jameela..lama-lama dah biasa..senang je..hihimamaZameer&Jameela pakai Freemie + Malish Ilaria, setakat ni memang sangat3 membantu..kat rumah mamaZameer&Jameela akan Marmet bagi mengasah skill bagi lagi pandai..Pam mamaZameer&Jameela tinggalkan kat opis je.

Cara Penyimpanan susu sume atas bantuan dan sokongan dari BFF mamaZameer&Jameela..Momma2AA dan Mama Alin, Tenkiu U all...masa awal-awal mamaZameer&Jameela takde sape support BF..uall sentiasa ada untuk support mamaZameer&Jameela...hugs & kiss..

Yang terharunya, incik suami mula membuka mata tentang BF ni..beliau makin mahir dalam pengendalian EBM untuk meimei Jameela. Alhamdulillah..beliau mula memberi sokongan sepenuhnya..walaupun pada awalnya beliau tidak yakin langsung mamaZameer&Jameela akan fully BF meimei Jameela...bini dia kan suka hangat2 tahi ayam..tu sebab incik suami macam tak percaya..tapi dalam bab ni mamaZameer&Jameela akan berjanji untuk bersungguh-sungguh..
insyaAllah.

ooopsss..kena sambung kendian..bos lalu da...


Bye..

love,

mamaZameer&Jameela

1 comment:

Tasao Yumiko said...

chaiyok.. chaiyok mamaZameer&Jameela.. u can do it...

© Copyright 2018 | ALL Right Reserved to Mrs Jzizan. Design By Nurrul