Sunday, November 16, 2014

Berakhir sudah Cuti Sakit

16/11/2014

Sudah seminggu cik mai duduk rumah saje dan rehat-rehat..esok kena masuk opis balik..aduh lemaunye rasa...

Tapi yang pelik pendarahan masih ada..sudah 12 hari..erm..banyak jugak darah yang keluar..merah pekat+kehitaman...setiap kali nak tukar penuh panty liner..

Yela kita nak solat kena lah dalam keaadaan yang bersih...tiap kali nak solat tukar panty liner...flow makin banyak..pastu keluar pulak selaput darah kecik-kecik..setiap kali buang air kecik keluar sekali... ubat Dupasthon tu cik mai makan 3 kali sehari tapi macam gitu jugak...ape-ape tunggu 20hb ni nak jumpa ngan gynae..

Risau memang risau..nak plak bila baca kat internet sumanye ke arah keguguran...pastu mulala emosi terganggu..rasa nak nangis pun ada...nak marah pun ada...bila duduk sorang-sorang lagi la macam-macam perasaan yang datang..tapi bila solat,lega sikit rasa jiwa kacau tu...memang waktu begini dekatlan diri dengan Allah adalah jalan yang terbaik...

Cuma..ape la agaknya masalah cik mai ni ye..xsabar nak tahu keaadaan baby cik mai...harap-harap baby sihat la hendaknye...hari ni genap 8 minggu awak di dalam perut mama sayang....mama harap awak kuat..mama akan kuat demi awak....think positif aje...

Agak-agak ada ke orang yang ada pengalaman yang sebegini masa mengandung?..mengandung tapi keluar darah macam period...hihi baca kat blog-blog orang ada yang cakap Bunting Pelanduk...keluar darah ketika hamil..tapi rasanya dari segi Perubatan tak wujud pun istilah ini..entahlah...Allah Maha Mengetahui segalanya...

Tapi dalam situasi Cik mai ni bukan setakat keluar macam darah period sahaja tapi perut memulas macam senggugut dan pinggang pulak sakit teramat...memang menakutkan...setakat hari ini tiada sebarang alahan/morning sickness..itu lagi kerisauan buat diri ini...

Ya Allah Permudahkan lah segalanya...Amin...

No comments:

Best Friend sudah mari

setahun 4 bulan .