TABUNG ZJ

Tuesday, April 2, 2013

Pindah rumah part 1

24/3/2013
Pagi ahad tu, cik mai ngan en asben dah stanby untuk berpindah, lori yang nak memindahkan barang2 kami janji nak datang pukul 9 pagi...tapi pagi tu lori tu kol cakap lewat cikit,maybe dalam pukul 12tghari...okay, kitorang faham so kitorang pun tunggu la...dalam pukul 1 lori tu masih tak kunjung tiba..ini membuatkan kitorang naik angin dan mulalah nak marah, bila kitorang kol lori tu dia cakap tak jadi..tu je..tak jadi nak pindahkan barang kitorang..memang geram,

Kitorang pun gigih la mencari lori kat internet..semuanya fully book, nasib baik ada satu lori stanby ni...dia sanggup pindahkan barang kitorang..alhamdullilah..en asben tunggu la lori tu datang, cik mai kena stanby di rumah baru kami di Shah Alam sebab orang Astro nak datang sambungkan astro..nasib baik orang astro ni baik..yang penting free..hehe..kalau pindah astro beyond memang percuma,kerja pun kemas je orang astro ni..dia pagi lagi dah datang rumah cik mai lama dalam pukul 9.30pagi untuk tanggalkan decoder..masa tu kitorang tengah tunggu lori lagi, dia janji nak pasang pukul 2 petang kat rumah baru, pukul 1.30 dia dah sampai memang efisyen orang astro ni...dia pun terkejut tengok kitorang belum pindah(sebab masa dia datang pagi tu kitorang cakap nak tunggu lori..nanti jumpa di rumah baru ye) tup2 lori boleh buat hal la pulak..

Selesai pasang astro,hujan lebat sangat..cik mai risau sangat sebab en asben akan naik motor dari rumah lama ke rumah baru...risau sebab jalan motor kan sunyi..hujan pulak tu...memang doa je cik mai iringkan buat en asben,..

Lori tu sampai di rumah baru kami dalam pukul 4 lebih...adik ipar cik mai naik skali lori untuk tunjuk jalan..nasib baik cik mai mempunyai ramai adik ipar lelaki..boleh diharapkan..hehe..adik2 ipar cik mai yang tolong angkat barang dan susun barang di rumah baru kitorang ni...mak mertua cik mai pun ada...nasib baik kalau tak mau pengsan cik sorang2 mencuci rumah..hehe(memang tak minat kemas+cuci rumah)...
Bila semua dah selesai lega rasanya..malam tu beli nasi bungkus je, sebab tong gas belum dibeli lagi..hehe...
Lori yang pindahkan barang cik mai tu dari Rawang rupanya,jauh jugak kan..tapi servis memang tip top dan baik...

P/s-setiap halangan dan dugaan tu hadir untuk kita merasai kepahitan sebelum mendapat kemanisannye..hehe

2 comments:

eika_jps said...

salam perkenalan....confirm penatkan pindah rumah....

jemput singgah blog eika yer

http://atikarafina.blogspot.com/

cenderamata dari hati said...

hiasi rumah baru anda dengan lampu hiasan comel...
layari http://cenderamatadarihati.blogspot.com