Friday, April 19, 2013

Follow up check up Zameer

Berat 14.5kg,
Tinggi 100cm
Punya la lama nak kena tunggu...nama je spital swasta tapi sama je macam spital gomen...
Sempat la kitorang berjalan ke AEON Big..dekat seberang jalan jer...
Lalala..petang ni mau jalan2 ke Cameron Highland...sape mau ikut?..hihi....

Monday, April 15, 2013

Alhamdullilah zameer da sihat!

Setelah 4 hari 3 malam berada di hospital..akhirnya sabtu (13/4/13),zameer bole balik rumah..alhamdulillah..
Layan gambo2...nak citer pun tak larat nak taip...mama dia yg tak cukup rehat...hehe..penat jugak...nurse 3 jam skali datang cek...
P/s-  kerja oh kerja..mau cari kelija lain la..

Thursday, April 11, 2013

Zameer warded

Sian anak mama...patut la demam tak kebah..rupanya ada virus kat paru paru beliau....
Semoga Zameer Haiqal cepat sembuh....

Tuesday, April 2, 2013

Pindah rumah part 1

24/3/2013
Pagi ahad tu, cik mai ngan en asben dah stanby untuk berpindah, lori yang nak memindahkan barang2 kami janji nak datang pukul 9 pagi...tapi pagi tu lori tu kol cakap lewat cikit,maybe dalam pukul 12tghari...okay, kitorang faham so kitorang pun tunggu la...dalam pukul 1 lori tu masih tak kunjung tiba..ini membuatkan kitorang naik angin dan mulalah nak marah, bila kitorang kol lori tu dia cakap tak jadi..tu je..tak jadi nak pindahkan barang kitorang..memang geram,

Kitorang pun gigih la mencari lori kat internet..semuanya fully book, nasib baik ada satu lori stanby ni...dia sanggup pindahkan barang kitorang..alhamdullilah..en asben tunggu la lori tu datang, cik mai kena stanby di rumah baru kami di Shah Alam sebab orang Astro nak datang sambungkan astro..nasib baik orang astro ni baik..yang penting free..hehe..kalau pindah astro beyond memang percuma,kerja pun kemas je orang astro ni..dia pagi lagi dah datang rumah cik mai lama dalam pukul 9.30pagi untuk tanggalkan decoder..masa tu kitorang tengah tunggu lori lagi, dia janji nak pasang pukul 2 petang kat rumah baru, pukul 1.30 dia dah sampai memang efisyen orang astro ni...dia pun terkejut tengok kitorang belum pindah(sebab masa dia datang pagi tu kitorang cakap nak tunggu lori..nanti jumpa di rumah baru ye) tup2 lori boleh buat hal la pulak..

Selesai pasang astro,hujan lebat sangat..cik mai risau sangat sebab en asben akan naik motor dari rumah lama ke rumah baru...risau sebab jalan motor kan sunyi..hujan pulak tu...memang doa je cik mai iringkan buat en asben,..

Lori tu sampai di rumah baru kami dalam pukul 4 lebih...adik ipar cik mai naik skali lori untuk tunjuk jalan..nasib baik cik mai mempunyai ramai adik ipar lelaki..boleh diharapkan..hehe..adik2 ipar cik mai yang tolong angkat barang dan susun barang di rumah baru kitorang ni...mak mertua cik mai pun ada...nasib baik kalau tak mau pengsan cik sorang2 mencuci rumah..hehe(memang tak minat kemas+cuci rumah)...
Bila semua dah selesai lega rasanya..malam tu beli nasi bungkus je, sebab tong gas belum dibeli lagi..hehe...
Lori yang pindahkan barang cik mai tu dari Rawang rupanya,jauh jugak kan..tapi servis memang tip top dan baik...

P/s-setiap halangan dan dugaan tu hadir untuk kita merasai kepahitan sebelum mendapat kemanisannye..hehe

Monday, April 1, 2013

Impian terlaksana

Alhamdulillah 24/3/2013 cik mai selamat berpindah ke rumah baru..semuanya bertukar menjadi baru...hehe..kena anta zameer pegi skool baru, cik mai pun kena belajar jalan baru nak pegi keja nanti...en asben pun sama...semoga kitorang cepat mesra ngan tempat baru ni..amin..

Tenang je rasa, bangun pagi tengok view luar rumah..rasa bersyukur sangat akhirnya dapat membeli rumah sendiri...sewa bertahun2 memang rasa membazir..
Alhamdulillah...

Best Friend sudah mari

setahun 4 bulan .