Saturday, September 22, 2012

selamat hari lahir

hari ni zameer genap 2 tahun 9 bulan...

Zameer..

awak ingat tak malam semalam bila kita nak tidur je , awak mula membuat rumusan...

Zameer: Mama, semalam kan saya tengok Upin dan Ipin..dia cakap "Assalamualaikum,ada orang ke?."..
Mama: oh..yeke?..awak tengok kat mana?
Zameer: kat dalam TV tu..sian Ijat, rumah dia terbakar...
Mama :..Eh ye ke?..mama tak tahu..
Zameer: mana boleh macam tu..mama ni..mana boleh tak tahu..(mula nak marah mama...)
Mama: Yela, mama tau la...(adoi bertuah punya budak...)

Situasi 2

Zameer : (Sambil main Tab..tengok youtube lori,tractor,forklift dia)...mama, nanti mama beli tractor untuk   adik ye,...
Mama: Ape!..ingat mama cop duit ke?..(sambil tumbuk2 lantai..buat macam orang chop duit tu..hehe)..
Zameer: Yela, mama cop duit..
Mama : Erk...

Situasi 3

Papa baru balik dari work...Zameer kejar dan tunggu kat depan pintu..

Zameer: papa, tadi adik pegi kedai ngan mama..
Papa: Iye?..
Zameer: pastu mama tak boleh jalan..
Papa: Nape?..
Mama: ala, biasalah orang blok keta...sakit hati i tau!..depan belakang kena blok (nasib sentiasa akan ada abang2 atau pakcik2 yang akan tolong bila bab2 reverse keta nie..mama tak expert..hehe)
Zameer: Mama ni..adik suruh jalan tapi mama tak nak..(zameer dalam keta dok marah orang dia suruh bagi kami lalu dulu...)
Papa : Ala..mama memang tak reti bawak car...
Mama: Erk..asyik terkena je...huhu...


Sekian...



No comments:

Best Friend sudah mari

setahun 4 bulan .