Friday, December 16, 2011

Zameer Bebe Mama

Masa berlalu tanpa disedari...bebe Zameer da nak masuk 2 TAHUN 22 DISEMBER nie...aiyak!!..rasa macam baru je lagi melahirkan dia...ingat lagi dua tahun yang lepas, time2 camni cik mai tengah menGAGAHkan diri pusing2 taman tasik Shah Alam, Tasik Amcorp tue..kononnya nak mudah bersalin...almaklum la, PEMALAS!!...last minit baru nak berjogging..hehehe

21 DISEMBER 2009, Cik mai da ditahan kat spital...cik mai lom rasa nak beranak lagi tapi sebabkan da keluar sedikit darah doktor tahan wad..bosan betol masa tue...(sebelum pegi DEMC untuk cek bukaan brape dah sempat cik mai bedal roti canai....memang paberet betol la..hahaha)

Bila doktor da kata da bukak 3 cm cik mai pon terus pegi PMC Pantai..samapi je sana kena tahan wad, BOSAN!...jalan2 dalam spital tersebut, tapi bila petang dalam pukul 4.30 ptg, doktor telah memecahkan AIR KETUBAN...aiyak!!..memang sakit dan tak boleh nak jalan dah pas tue...SANGAT SAKIT!!

Cik mai memang tidak mampu untuk menahan kesakitan tersebut (Kagum pada seseorang yang melahirkan baby tanpa bius!..syabas pada BELIAU...)..Akibat tidak boleh tahan cik mai pon amik la EPIDURAL...Hehe..pada sesiapa yang nak bersalin anak sila baca...

Tunggu punya tunggu baby tak jugak keluar..belom time nye lagi..hehe..last2 pagi esoknya bebe zameer nak kuar....pada pukul 4 pagi cik mai da rasa sakit perut..bagitau misi..dorang call doktor..doktor sampai dalam pukul 4.15 pagi..cik mai rasa kejap sangat, doktor suruh push...kali pertama cik mai gagal..(manala reti..first time..)..kali kedua cik mai push betol2...terus bebe zameer kuar...kejap je 10 minit je proses kuar tue..(tapi menunggu nak bukak 10 cm lama giler kan..hahaha)...tobat la cik mai nak pegi spital awal2 pasni..erks..

Akhirnya selamat semuanya....walaupon hampir 2 tahun berlalu..semuanya masih baru..dan masih segar di ingatan cik mai......

p/s - orang cakap anak da 2 tahun leh ngandung lagik..yahooo!!!...

1 comment:

Momma AA said...

huhu.. cik mai pun pasti boleh.. to mommies to be, all d best.. berserah ok..

Best Friend sudah mari

setahun 4 bulan .