TABUNG ZJ

Wednesday, August 24, 2011

Berjaya Berbuka Cara Kelantan

Cik mai berjaya berbuka cara kelantan,hehe..ini adalah kerana tahun lepas masa lik beraya di kelantan..maklum la first time lik raya sana...cik mai memang culture shock..haha..dorang berbuka ngan manisan dulu, pastu lepas solat terawih baru dorang makan nasik...erk...ce korang bayangkan....cik mai yang 20lebih tahun idup nie da biasa buka je terus makan nasik tibe2 je dapat stail cmni...huwaaa..mau nages je time tue......

Tapi nasib baik MIL cik mai faham dia suh cik mai makan dulu...so en asben pon makan skali...hehe..kalau x mau pingsan wooo..mana la cik mai biasa cmtu kan...

Puasa kali nie, memang cik mai praktik kan stail buka makan manisan dulu pastu pas solat isya' atau tgu en asben lik terawih baru cik mai makan nasik....memang berjaya kontrol..lagipon xdala terlalu kenyang sangat biler nak semayang..kalau makan nasik kang pas makan je jadik ular sawa..mata pon kecik je....hehehe...cuma satu je la, biler buka makan manisan..cik mai da kenyang...kesudahannya memang xmakan nasik...baper kali je cik mai makan nasi dalam bulan posa nie...sebab tgu en asben lik solat terwaih lmbat..kdg2 kul 11,..cik mai da selamat tinggal di buai mimpi..huhu..sahur pon bangun minum air je.....Tapi,..x jugak kurus...pelik kan?...

p/s - sekian shaja citer cik mai...hehe..pasni nak wat entry first time raya kat kelantan pulak...

2 comments:

Myra Jay said...

Kalau Myra perut lapar lagi cepat ngantuk..heheee

Cik Mai said...

hehe..terbalik la kite..hehe